Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kanker en pleegzorg

  • daan

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag jullie mening.

    In januari zijn wij met een stappencursus binnen de pleegzorg begonnen.In de eerste bijeenkomst heb ik duidelijk aangegeven dat ik herstellende was van borstkanker en dat we graag voor langdurende pleegzorg wilde gaan.

    Dit was volgens onze begeleiders geen enkel probleem.

    zelfs tijdens de chemokuren ben ik naar de stappencursus gegaan,omdat mijn man en ik dit erg belangrijk vonden en we vonden dat we een stabiele situatie konden bieden aan een kond dat dat een nodig had.

    Na de laatste stap, in een eindgesprek krijgen we te horen dat het toch wel een probleem is om een kind te plaatsen omdat ik kanker heb gehad.

    dit was echt een klap in het gezicht omdat we dit echt helemaal niet verwacht hadden.

    Ik wil echt heel graag weten wat jullie mening is over of je pleegouder mag worden als je kanker hebt gehad?

    Groetjes daan

  • Willeke

    Hallo Daan,

    Mijn man en ik willen ons ook aanmelden als pleegouder. Op dit moment ben ik bezig met chemotherapie, maar zodra ik hier mee klaar ben willen we onze deuren wijd open zetten voor (een) pleegkind(eren). Nu ik jouw berichtje lees zakt de moed me in mijn schoenen!! Het zal toch niet waar zijn dat we hierdoor afgewezen worden?!?!?!?!

    Is er inmiddels al bij jullie wat meer bekend?

    Groetjes,

    Willeke